esmaspäev, 30. august 2010

Aqua(rium)


 Üle pika aja jõudsin lõpuks nii kaugele, et blogisse miskit uut lisada. Ja see miski ei ole just mingi suvaline teostunud idee, vaid hoopiski craftwerk.ee Raamist väljas seekordse(te) teema(de) MURUMÄNGUD/AQUA raames tehtud järjekordne kotike. 
Tundub, et sellelgi korral tuleb mul siia üks pikk kirjutis selle kohta, mida kõike ma selle koti tegemise ajal läbi pidin elama. Aga, et teil päris igav ei hakkaks, siis pikin teksti sisse omajagu pilte oma uuest kotist, mida hellitavalt Aquariumiks kutsun:). No päris akvaariumit ta nüüd nii väga ei meenuta, aga vähemalt on vooder veekindel:)


Seekord anti siis kaks teemat. Peab mainima, et nende kahe vahel valimine oli paras katsumus minu jaoks. Aqua tundus, imelik küll, aga liiga lihtne. Seevastu Murumängud jällegi liiga raske teemana. Plaanisin algselt just selle viimase teema juurde jääda, aga no mida ei tulnud oli üks suurepärane idee, mis paneks mind õhtuti enne uinumist endast (ideest ma mõtlen:)) mõtlema.
 Nii möödus pea nädal, kui lugesin uuesti läbi seekordsete teemade tutvustused ning ma otsustasin lõpuks siiski Aqua kasuks. 


Vaatasin netist pilte imeilusatest korallriffidest ning olin nende ilust nii võlutud, et õhtul ei saanud enam uinuda. Peas keerlesid mõtted, kuidas ma ometi saaksin midagi nii ilusat järgi teha, ja veel koti näol?!?!?
Õnneks tuli mulle appi mu oma aastane preilike, kes ühel ilusal hommikul vannitoakapist minu kosmeetikakoti välja tiris ning selle sisu sorteerima hakkas. Ja järsku mulle turgatas pähe, et just kosmeetikakoti ma võikski ju teha. Sellise tugeva, mis hästi vormi hoiaks. JAH...selle ma teengi. Lõpuks ometi oli idee paigas, aga nüüd oli vaja hakata seda ka teostama. Siinkohal olgu öeldud, et lõpuks otsustasin kotis siiski ehteid hoiustama hakata.


Algus läks päris ladusalt. Panin paika, et põhja pean ma viltima ning hiljem heegeldan sinna igatsorti koralle ning sekka tikin mõne vetika. Kuid siiski lubasin, et ühtegi kala ega meduusi ega ka merihobu või isegi meritähte ma sinna EI TEE. Miks ma nii lubasin pole mul siiani päris selge. Ilmselt olin korallidest nii võlutud, et ei tahtnud nende ilu segama hakata mõne teise olevusega.


No jah, põhja pean ma viltima, aga ise ei oska viltidagi :(. Olin kevadel mõned korrad proovinud, aga tulemus ei kannatanud mingisugustki kriitikat... see oli tõesti jube, ja veel milline raiskamine. Otsustasin, et lähen kursustele, aga vot ei õnnestunud. Lihtsalt ei leidnud infot selle kohta ja mul ju oli kole kiire kah. Jäi veel viimane võimalus netist mingi põhjalik video leida märgviltimisest. Esimesel päeval pidin otsingutes pettuma, aga teine päev juba andis tulemust. Leidsin sellise toreda lehekülje nagu http://www.feltinglessons.com/. Küll ma olin alles õnnelik. Seal olid väga põhjalikud videod märgviltimisest ning muudest olulistest asjadest, mis viltimisega seotud. Vaatasin kõik videod kaks korda üle enne, kui ise asja käsile võtsin. Peab mainima, et lõpptulemusega jäin päris rahule, kuigi teinekord pühendaksin rohkem aega sellele toredale tegevusele.


Põhi oli lõpuks valmis :). Koheselt hakkasin sinna esimesi koralle heegeldama, teadmata, mis kuju või suurusega koti ma teen. Esimest korallipesakonda tegin ma ligi kolm tundi... võeh. Mõtlesin, et kui nii edasi läheb siis ma enam ei teegi. Aga vot asi edenes ikka samal kiirusel ning järsku oli see algselt vägagi meeldiv tegevus vastumeelt. Küll ma pidin ennast sundima. Tahtsin mitu korda juba käega lüüa, aga kohusetunne ei lasknud. Usun, et päris suurt rolli mängis ka see meeletu palavus, mille eest polnud kuskile põgeneda ning mis tegi mind tohutult laisaks ja närviliseks.


Olles mõnda aega juba heegeldamise ja tikkimisega tegelenud, pidin olude sunnil mõõdud ja kuju paika panema. Otsustasin siis ovaalse koti kasuks,  mille ümbermõõduks sai 56 cm ja kõrguseks 13 cm. Mõõdud paigas ning ei jäänudki muud üle, kui viimased korallid heegeldada/tikkida ja oligi koti välimine osa valmis.
Järgnes aga jälle üks probleem. Kuidas ma saan selle koti nii tugevaks, et ta ilusti oma kuju hoiaks. Lahendus tuli õnneks ruttu. Otsustasin vildi ja voodri vahele PVC-st nö karkassi teha.
Selle karkassi ja voodriga oli omajagu õmblemist ja arutamist, aga lõpuks sai kõik ilusti paika ja mina olin niiiiiiiii õnnelik:)



14 kommentaari:

J. ütles ...

Issand, Ingrid, millise meistriteosega sa jälle hakkama oled saanud. Kust sa küll võtad selle viitsimise, aja ja kannatlikkuse? Ma juba mõtlesingi, et kuhu sa kadunud oled :) Nüüd siis on selge. Kas seal on mingi võistlus? Ja kuidas su kottidel sel juhul läinud on?

Ingrid ütles ...

Ma tänan:). Mingit võistlust,kui sellist craftwerk.ee just ei korralda. Pigem on see lihtsalt üks tore ühisüritus ja minulegi üllatuseks selgus, et paar parimat siiski saavad mingit nänni. Eelmisel korral olin minagi üks neist õnnelikest:).Allolevalt ligilt leiad selle tunnustuse, mis mulle tookord osaks sai:) http://craftwerk.ee/blog/pidupevaeelne-pidulik-teadaanne

J. ütles ...

Lahe!!!

sircu ütles ...

Väga lahe kott, minu absoluutne lemmik! Tean omast käest, kui vaevaliselt vahel mõni idee teostub, aga need ongi need loomise rõõmud:)

X by Leina Neima ütles ...

Kott nagu muinasjutt - nii mitmekihiline, ilus ja unistusi tekitav! Aitäh osalemast :=)

Leina

Mari ütles ...

Meeletult ilus!

Margit K. ütles ...

Oeh... mida võiks öelda - sõnu lihtsalt pole!!! NII, NII, NII!!! Ideaalne. Korallid on imearmsad.

Ingrid ütles ...

Ma tànan sydamest teid k6iki nii meeldivate kommentaaride eest. R66mupisar tuleb lausa silma:)

Unknown ütles ...

oi-appi-mai-või, Ingrid, see meistriteos võttis küll sõnatuks. ää... mmm.. ee..

ühesõnaga on mul jubehea meel, et sa kotiteoga ühinesid ja nii vaimustavalt kaunite teostega meid kõiki innustad ja inspireerid :)

siret ütles ...

Tõeliselt vinge akvaarium!

Ingrid ütles ...

Tänud veelkord:)

Anonüümne ütles ...

Ilus asjake tõesti.

Märkasin, et teed ka lastemütse. Natuke inspiratsiooni sulle teistsugustest, aga väga lahedatest ja moekatest mütsidest: http://www.etsy.com/shop/nogginsnbobbins?page=1

Ingrid ütles ...

Tänud! Need mütsid on tõesti lahedad, pealegi oligi mul plaanis oma pisipreilile sügiseks miskit taolis heegeldada. Tänan viite eest:)

Unknown ütles ...

Kott nagu unistus!